منوی سایت

قهوه خورها الزایمر و سرطان نمیگیرند !!!!!!

شاید شما هم یکی از طرف دار های قهوه باشید اما نمیدانید که قهوه سر شار از انتی اکسیدان هایی است که شمارو از خیلی از بیماری ها دور میکنه . این مطلب شاید شما را با بعضی از فواید بسیار قهوه اشنا کند که شما بیشتر تمایل به قهوه خوردن داشته باشید .

بدن ما تحت حملات مداوم توسط مولکول واکنشی به نام رادیکال های آزاد قرار دارد.
این مولکولها الکترون جفت نشده است که می تواند به ساختارهای سلولی مهم مانند پروتئین ها و DNA آسیب برساند.
اعتقاد بر این است که از بدن در برابر پیری و بسیاری از بیماری های که تا حدودی با استرس اکسیداتیو از جمله سرطان ایجاد می شود محافظت می کند.
علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها اثرات زیستی مختلف دارند و برای سلامت کلی بسیار مهم هستند جالب توجه است قهوه حاوی مقادیر بسیار زیادی از چند آنتی اکسیدان قوی است این خدمات عبارتند از اسیدهای هیدروسینامیک، پلی فنول ها و غیره است
اسیدهای هیدروسینامیک در خنثی سازی رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو بسیار موثر است.
علاوه بر این، پلی فنل های موجود در قهوه ممکن است به جلوگیری از تعدادی بیماری ها، مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع کمک کند.بعضی ها بر این باورند که قهوه بر روی عملکرد قلب تاثیر میگذارد و ممکن است این اختلال برای قلب مضر باشد اما باید خدمتتان عرض کنم قهوه نه تنها برای قلب ضرر ندارد بلکه خودش یکی از بهترین راهکار ها برای داشتن قلبی سالم است . قهوه خوب به شما استرس نمیدهد . شاید شما هم با خوردن بعضی قهوه ها دچار استرس شوید ولی باید بدانید که قهوه خوب  باعث احساس ارامش در شما میشود .

قهوه بزرگترین منبع غذایی سرشار از  آنتی اکسیدان ها
محققان بر روی محتوای آنتی اکسیدانی از غذاهای مختلف و مقدار مصرف آن تمرکز کردند.
قهوه پس از چندین نوع مختلف از انواع توت ها در لیست در رتبه یازدهم، رتبه بندی شده است.
با این حال، تعداد کمی از مردم مقادیر زیادی از انواع توت ها را می خورند اما نوشیدن چند فنجان قهوه در روز معمول است.
به همین دلیل، مقدار کل آنتی اکسیدان ها که توسط قهوه ارائه می شود بسیار بیشتر از مقادیر بدست آمده از انواع توت ها است حتی اگر ممکن است انواع توت ها در هر وعده مقادیر بیشتری باشد.
لازم بذکر است که قهوه از تمامی منبع سرشار از انتی اکسیدان در دسترس تر است و باید توجه داشت که چه میزان در روز از ان استفاده کرد چرا که زیاده روی در ان ممکن است عوارض نا مطلوبی برایتان به وجود بیاورد . محققان نروژی برا این باورند که مصرف روزانه ۳ شات اسپرسو میتواند شمارا از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در امان نگه دارد .

قهوه با کاهش خطر بسیاری از بیماری های مرتبط است

نوشیدن قهوه با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها همراه است.
به عنوان مثال، قهوه خورها در معرض خطر ۲۳ – ۵۰ درصد کمتر از توسعه دیابت نوع ۲ هستند و هر فنجان قهوه به ۷ درصد کاهش خطر در روز در ارتباط است.
به نظر می رسد نوشیدن قهوه نیز برای کبد بسیار مفید است قهوه خورها ریسک پایین تر از سیروز کبدی دارند.
قهوه نیز ممکن است خطر ابتلا به کبد و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و مطالعات متعددی کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را نشان داده اند.
مصرف قهوه به طور منظم نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را ۳۲ – ۶۵٪ کاهش دهد.
برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه نیز ممکن است به نفع سلامت روان باشد زنانی که قهوه می نوشند کمتر احتمال ابتلا به افسردگی و خودکشی دارند.
مهتر از همه، نوشیدن قهوه سبب طول عمر طولانی تر شده است و با کاهش ۲۰ – ۳۰ درصد خطر مرگ زودرس در ارتباط است.
با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از این مطالعات مشاهده ای می باشد و آنها نمی توانند ثابت کنند که قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری می شود قهوه خورها تنها کمتر احتمال گرفتن این بیماری ها را دارند.

در کل سعی کنید در روز حتما یک فنجان قهوه بنوشید . و از نوشیدن ان لذت ببرید .

۰ دیدگاه

یک دیدگاه ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.